Umowa z fotografem ślubnym – praktyczne rady
Autorem artykułu jest Krzysztof Mazurkiewicz
Dobra umowa na usłygi fotograficzne uchroni nas przed nieprofesjonalnym fotorgafem. Sprawdzcie na co trrzeba zwrócić uwagę przy podpisywaniu.
Jako że z fotografem ślubnym większość ma styczność zazwyczaj tylko raz, nie każda osoba wie dokładnie, o co zapytać i na co zwrócić uwagę podczas ustalania warunków współpracy. Z uwagi na fakt, iż fotografia ślubna jest obecnie bardzo szybko rozwijającą się branżą, na rynku pojawiają się coraz to nowi specjaliści, a każdy z nich oferuje inne warunki umowy. Zanim więc zdecydujemy się na tego a nie innego fotografa, warto rozważyć, jakie ustalenia chcemy zawrzeć w tym wiążącym strony dokumencie.
Oczywiście, dobry i rzetelny fotograf powinien nam wszystko dokładnie wytłumaczyć, co jednak nie oznacza, że do spotkania z nim nie warto się przygotować. Pamiętajmy więc przede wszystkim o omówieniu w szczegółach zakresu usług. Jako że fotografia ślubna jest obecnie bardzo popularna i coraz więcej specjalistów zajmuje się tą branżą zawodową, na rynku bez trudu znajdziemy takiego, który dopasuje ofertę do naszych potrzeb. Nie zapomnijmy o zapisaniu w umowie ram czasowych, w których wykonywany będzie reportaż, ilości zdjęć, które fotograf zobowiązuje się nam dostarczyć i terminu realizacji zlecenia. Niezwykle istotna też jest możliwość zerwania współpracy – tutaj zadbajmy o to, aby dokument określał ewentualne konsekwencje powyższego nie tylko dla nas jako klientów, lecz także fotografa (który przecież również może znaleźć się w sytuacji, gdy konieczne będzie zerwanie porozumienia). Pamiętejmy dobra umowa zabezpiecza nas przed nieuczciwymi firmami.
--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz